













Regulamin
Niniejszy Regulamin zawiera najważniejsze informacje dotyczące warunków, zasad działania, sprzedaży przez sklep internetowy BAKARO. Regulamin określa również najważniejsze prawa konsumenta i informacje na temat zawierania umów sprzedaży.
§1
Informacje o Sprzedawcy
- Dane sprzedawcy:
Sklep internetowy BAKARO, działa pod adresem www.bakaro.com.pl lub www.bakaro.eu. Sprzedaż towarów prowadzona jest przez BAKARO Robert Jabłoński z siedzibą w Sierosławiu, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju pod numerem 000077996/2019; adres e-mail bakaropoznan@gmail.com, NIP 8571310407, REGON 8123855840 dalej zwaną „Sprzedającym”.
- Adres korespondencyjny: BAKARO Robert Jabłoński ul. Okrężna 2 62-080 Sierosław
- Adres wysyłki reklamacji / zwrotów: BAKARO Robert Jabłoński ul. Okrężna 2 62-080 Sierosław
- Adres mailowy sklepu internetowego: bakaropoznan@gmail.com
- Telefon kontaktowy: 699173903
- Obsługa sklepu internetowego odbywa się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00-15:00
§2
Podstawowe definicje
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku poza dniami wolnymi od pracy.
Konto – nieodpłatna usługa Sklepu, oferowana po rejestracji, umożliwiająca założenie indywidulanego konta, dostęp do którego możliwy jest po wprowadzeniu Hasła;
Rejestracja – czynność dokonana przez Klienta umożliwiająca korzystanie ze wszystkich funkcjonalności sklepu internetowego
Hasło - oznacza ciąg znaków wybranych przez Klienta podczas zakładania Konta w Sklepie Internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta
Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego;
Klient / Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupu w sklepie internetowym, na rzecz którego zgodnie z niniejszym regulaminem świadczone są usługi sprzedaży w niniejszym sklepie internetowym, podmiot z którym może zostać zawarta umowa sprzedaży
Regulamin – niniejszy regulamin
Sprzedający - sklep internetowy BAKARO prowadzony przez BAKARO Robert Jabłoński. pod adresem www.bakaro.com.pl, www.bakaro.eu, Bakaro Robert Jabłoński, NIP 8571310407, CEDiG 000077996/2019,
Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działający w domenie www.bakaro.com.pl, www.bakaro.eu
Towar - produkty na stronie internetowej Sklepu, mogące być przedmiotem Umowy sprzedaży
Umowa Sprzedaży - umowa zawartą na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie, między Sprzedającym a Klientem na odległość przy użyciu serwisu internetowego Sklepu Internetowego
Zamówienie - oświadczenie Klienta skierowane do Sprzedającego w celu zawarcia Umowy Sprzedaży, określające typ, rodzaj i liczbę danego Towaru.
Dostawa - czynność polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedającego, za pośrednictwem wybranej formy wysyłki, Towaru określonego w Umowie Sprzedaży.
Dostawca – podmiot współpracujący ze sprzedającym, odpowiedzialny za dostarczenie towarów
§3
Zakupy w sklepie, warunki zawierania umów sprzedaży
- Widoczne ceny towarów zawierają podatek VAT. Na całkowitą cenę zamówienia składają się: ceny za Towar oraz koszty dostawy, jeśli takowe mają zastosowanie w przypadku składanego danego zamówienia.
- Klient składający zamówienie jest zobowiązany dodać wybrane towary do koszyka w Sklepie. Klient po skompletowaniu swojego zamówienia wybiera w koszyku sposób dostawy oraz metodę płatności oraz podaje wszystkie wskazane niezbędne dane do realizacji zamówienia.
- Klient w podsumowaniu zamówienia jest informowany o wszystkich całkowitych kosztach za towary oraz dostawę, jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży, poprzez zaakceptowania podsumowania składanego zamówienia.
- Zamówienie zostaje złożone w momencie potwierdzenia jego treści oraz zaakceptowania Regulaminu przez Kupującego.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży pomiędzy Kupującym i Sprzedającym.
- Klient może składać zamówienia poprzez stronę internetową 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Po zatwierdzeniu zamówienia Sprzedający wysyła za pomocą poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia.
- Umowę Sprzedaży uważa się za zawartą w momencie otrzymania przez Kupującego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży oraz potwierdzenie jej warunków zostaje wysłane na trwałym nośniku za pomocą poczty elektronicznej lub formie papierowej na wskazany podczas składania zamówienia adres.
- Kupujący może dokonać zakupów po rejestracji w sklepie lub bez rejestracji poprzez uzupełnianie swoich danych przy każdym składaniu zamówienia.
§4
Ceny i płatności
- Sposób płatności jest wybierany przez Kupującego.
- Klient może wybrać następujące formy płatności:
- Zwykłym przelewem bankowym na wskazany rachunek Sprzedającego (realizacja zamówienia rozpoczyna się w momencie wpłynięcia środków na rachunek bankowy sprzedającego)
- Gotówką za pobraniem (płatność dokonywana przy dostawie Towarów do Kupującego, płatność jest uiszczana u dostawcy zakupionych Towarów)
- Gotówką przy odbiorze osobistym u Sprzedającego
- Za pośrednictwem zewnętrznych systemów szybkich płatności (wskazana strona płatnicza)
- W przypadku wybrania płatności z góry, Kupujący ma obowiązek zapłaty za zamówienie w ciągu 14 dni kalendarzowych od momentu złożenia zamówienia. W przypadku niewywiązania się z umowy sprzedawca wyśle na trwałym nośniku do Kupującego oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
§5
Dostawa i realizacja zamówienia
- Sprzedawca realizuje dostawy na terenie całej Polski.
- Sprzedawca jest zobowiązany do dostawy Towaru bez wad.
- Informacja o liczbie dni potrzebnych na dostawę Towaru zamieszczona jest na stronie internetowej.
- Terminy dostawy podane przez Sprzedającego liczone są w dniach roboczych.
- Zamówione Towary są dostarczane na adres wskazany we formularzu Zamówienia za pomocą sposobu dostawy wskazanego podczas składania zamówienia.
- Klient otrzymuje na adres poczty elektronicznej potwierdzenie nadania przesyłki przez Sprzedającego w dniu wysłania Tworu do Klienta.
- Klient jest zobowiązany do sprawdzenia otrzymanej przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń ma prawo żądać od pracownika Dostawcy spisania odpowiedniego protokołu.
- Klient ma możliwość osobistego odbioru Towaru.
- Sprzedający zgodnie z oświadczeniem klienta za Towary wystawia rachunek lub fakturę.
§6
Odstąpienie od umowy
- Klient ma prawo odstąpić od umowy zawartej ze Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny z zastrzeżeniem postanowień zawartych w §7 niniejszego regulaminu.
- Bieg terminu rozpoczyna się w momencie otrzymania towaru przez Kupującego, termin ten upływa po 14 dniach.
- Za otrzymanie Towaru przez kupującego uznaje się moment, w którym Klient wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta odebrała Towar od Dostawcy.
- Odstąpienie od umowy jest skuteczne tylko po złożeniu przez Kupującego pisemnego jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą lub informacja wysłana drogą elektroniczną).
- Aby Konsument mógł skorzystać z prawa odstąpienia od umowy musi poinformować Sprzedawcę, korzystając z danych podanych w § 1 Regulaminu, o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub informacja przekazana pocztą elektroniczną).
- Termin odstąpienie od umowy jest zachowany w momencie wysłania przez Klienta informacji o skorzystania z prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu.
- W oświadczeniu Kupującego o odstąpieniu od umowy muszą zostać zawarte następujące informacje: dane kupującego, informacje o zwracanych Towarach, data odbioru zamówienia od Dostawcy, czytelny podpis oraz miejsce i data składanego oświadczenia.
- Zwrot należności za zwrócone Towary nastąpi w ciągu 14 dni od otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zwrot nastąpi w tej samej formie w jakiej nastąpiła płatność za zakupione Towary, chyba, że strony ustalą inne rozwiązanie.
- Klient jest zobowiązany zwrócić Towar na swój koszt, za pośrednictwem poczty lub innego uzgodnionego sposobu dostarczenia zwracanego Towaru.
- Towar zwracany nie może mieć znaków użytkowania. Sprzedawca może się wstrzymać ze zwrotem środków do czasu otrzymania Towarów.
- Sprzedawca prosi o zwrot Towarów na adres: BAKARO Robert Jabłoński ul. Okrężna 2 62-080 Sierosław
§7
Wyjątki odstąpienia od umowy
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi gdy:
- Przedmiotem zakupu jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według potrzeb i specyfikacji Klienta
- Zakupiony Towar ulega szybkiemu zepsuciu lub ma krótki termin przydatności do użycia.
- Towar jest dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, który po otwarciu nie może zostać zwrócony ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument.
§8
Reklamacje
- Reklamowanie zakupionego Towaru dokonywane jest na podstawie uregulowanej w Kodeksie Cywilnym rękojmi lub gwarancji, o ile gwarancja została udzielona. Wady z tytułu rękojmi określone zostały w Kodeksie Cywilnym.
- Sprzedawca zapewnia dostawę Towarów bez wad fizycznych i prawnych.
- W przypadku wady dostarczonego Towaru Klient ma prawo na zasadach oraz w terminach określonych w Kodeksie cywilnym do:
- Złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny
- Złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy - przy wadzie istotnej
- Wymiany rzeczy na wolną od wad
- Usunięcia wady
- Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
- Sprzedawca prosi o składanie reklamacji na podstawie rękojmi na adres pocztowy lub elektroniczny wskazany w niniejszym regulaminie.
- Jeśli dla rozpatrzenia reklamacji konieczne jest dostarczenie Towaru do Sprzedawcy, Kupujący jest zobowiązany do dostarczenia tego towaru, w przypadku Konsumenta na koszt Sprzedawcy, na adres BAKARO Robert Jabłoński ul. Okrężna 2 62-080 Sierosław
- Jeśli na towar została udzielona dodatkowo gwarancja, informacja o niej, a także o jej warunkach, jest dostępna w opisie produktu w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail sklepu wskazany w niniejszym regulaminie.
§9
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- Mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz Inspektoratów znajduje się tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595.
- Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. Wykaz sądów dostępny jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
- Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§10
Dane osobowe
- Sprzedający jest Administratorem danych przekazanych przez Kupującego podczas korzystania ze sklepu internetowego.
- Dane przekazywane są dobrowolnie przez Kupującego w ramach rejestracji bądź składania zamówienia bez rejestracji.
- Dane są przetwarzane przez Sprzedającego w celu realizacji zamówienia składnego przez Kupującego, świadczenia przez Sprzedającego usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) o ochronie danych (RODO).
- Dane są przetwarzane na podstawie przepisów prawa oraz zgody wyrażonej na podstawie prawa przez Kupującego.
- Wszystkie dane są przekazywane przez Kupującego dobrowolnie z zastrzeżeniem, że nie podanie niektórych danych uniemożliwia realizację zamówienia bądź rejestracje na stronie internetowej.
- Kupujący ma prawo dostępu do treści danych posiadanych przez Sprzedającego, do ich poprawiania lub żądania ich usunięcia.
- Sprzedający zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru, w szczególności w przypadku usunięcia Konta Klienta.
- Sprzedający chroni przekazane mu dane osobowe.
- Sprzedający przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy.
§11
Postanowienia dotyczące Kupujących niebędących Konsumentami
- Prawo odstąpienia od umowy przysługuje tylko Konsumentowi.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do podmiotu niebędącego Konsumentem jest wyłączona.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
§12
Informacje końcowe
- Każde składane zamówienie w sklepie jest odrębną umową sprzedaży. Przy zawieraniu każdej umowy sprzedaży konieczna jest ponowna akceptacja regulaminu.
- Umowa zawierana jest na czas potrzebny do realizacji zamówienia,
- Umowy zawierane są w języku polskim.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
- Postanowienia niniejszego regulaminu nie wyłączają praw Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Klient zobowiązany ma zakaz umieszczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.